Az úttörő, Dt-1.
Amikor megjelent(1968)a legsikeresebb endúrónak tartották a piacon, elvégre a Dt-1 terepre lett tervezve megjelenésében, teljesítményében egyaránt. Leginkább Nyugat-Amerika lakatlan részein motorozók miatt, a Yamaha megteremtette az új kategóriát, az igazi terepmotort. Alapvetően kiváló terepképességeinek, teljesítmények. illetve látványos, egyedi külsejének köszönhette a nagy népszerűséget. Végül 3 évig, 1971-ig árulták, ez idő alatt kb.:12000 darabot adtak el Amerikában.
A Yamaha Trail 250DTI koncepciója elvetette azt az alapelvet, hogy a motorkerékpárokat úton használják, ezzel világszerte megteremtve a terepmotorozást. A kétütemű, egyhengeres 250 cm3-es motort egy könnyű, nagy szilárdságú dupla bölcsővázba van helyezve, ami védi a blokkot. A 250 cm3-es blokk 18,5 lóerőt ad le 6000 fordulat/percen, és 22,75nm-t 5000 fordulat/percen. Egy 26mm-es Mikuni karburátor gondoskodik a megfeleő benzin-levegő keverékről. Végig egy féle, 5 sebességes váltóval árulták.
Az első kerék 19col átmérőjű, a hátsó kerék 18col átmérőjű. Mindkettő fűzött küllős, dobfékes.
Az első nagyobb verseny sikert 1968-ban érte el vele Keith Mashburn, az Ascot Park-ban(Los Angeles), short track kategóriában 1. helyezést ért el.
Ascot Park(Los Angeles)
Ez után egyre több versenyen indultak Dt-1-ekkel, köztük Neil Keen is a Santa Fe Speedway-en(Chicago).
Neil Keen short track Dt-je.
Santa Fe Speedway(Chicago)