DT-Dosszié

DT-Dosszié

Hogyan is kezdődőtt ez az egész?+Bevezető

2017. február 18. - Laszip Bálint


img_4327.JPG

Ez az egész úgy kezdődött, hogy nagy semmittevésemben elkezdtem szörfölni a neten és így találtam ezt a gyönyszemet, telefonáltunk, másnap indultunk érte. Élőben kellemes csalódás volt, "pöc-röff", minden szép és jó. Elhoztuk, bódottá'.

img_4331.JPG
Nyilván vannak vele problémák(mint, úgy általában egy 32 éves motornál), de ezek az idő előrehaladtával szépen lassan meglesznek csinálva. Az olajat speciel borzasztóan köpi és még füstöl is, de ez valószínűleg a nem megfelelő keverék miatt van. Ugyanis, minden bizonnyal a különolajzó rendszer felmondta a szolgálatot, ezért "házilag kevert" keverék van benne. Az ülés alatt pedig az olajtartály hűlt helyét találtam, épp úgy mint az olajpumpáét a dekni alatt.  
16776105_1252461284809778_1621210788_o.jpg
Bal oldalon, a légszűrőház mellett kéne lennie az olajtartálynak.
img_4350.JPG
Itt látszik, hogy egy csavar van a bovden helyén, ami elméletileg az olajmennyiséget szabályozná... :/
img_4342.JPG
Vár még rá egy kipufogó kiégetés, utána egy hegesztés, mert lyukas(ezért emlékeztet a hangja egy jobb fűkaszáéhoz), illetve egy festés is(természetesen hőálló festékkel).
img_4348.JPG
Előszeretettel köpi be a gyertyát(tanulság:Ne hagyd nyitva a benzincsapot, véletlenül sem!).
img_4359_1.jpg
A gyújtáskapcsoló ismeretlen okokból "átköltözött" a bal oldalboxba. Az ülésből levágtak pár centit és újra húzták. A visszapillantók és a kormány sem gyári.
img_4380.JPG
Szerencsére nem igazán van ennél nagyobb esztétikai problémája...
16763775_1252461488143091_1856684549_o.jpg
Ahol olajos ott lyukas a kipufogó.
img_4393.JPG
img_4399.JPGimg_4344.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://yamahadt50projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3512269836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2017.02.19. 19:07:52

Lehetne sokkal rosszabb is ! Szerintem érdemes gatyába rázni. Neki van Reed (Power) szelepe a karburátor és a henger között ? Ha van, milyen állapotban ?

greenkeeper 2017.02.19. 19:19:33

Amennyiben olcsón jutottál hozzá jó vásárt csináltál Pont annyi hiba van csak vele amivel érdemes otthon
foglalatoskodni, (főleg ha még örömöd is leled benne). Sok sikert a felújításoz!

GTVili 2017.02.19. 19:22:32

A Power szelep egy kicsit más....Az a kipufogónyílásban van. A reed-et meg a köznyelv (szívó) membránnak hívja.....
Egyébként a membrán sanszos, power szelep szerintem még nincs benne.

Saank 2017.02.20. 13:34:29

Anno nekem Hondából volt ugyanez. Lég hűtés,kerek lámpa, piros-fekete. Talán meg az évjárat is stimmel. Szep emlék. Jól összerakott kis gépek voltak ezek. 50esből is volt Power szelepes? Érdekes a hátsó lengőkar megoldása, meg nem találkoztam ilyennel. Használd egészséggel!

David Bowman 2017.02.20. 19:42:42

A különolajozás szerintem egy veszélyes marhaság.

Laszip Bálint 2017.02.20. 21:03:46

@ZON: Nem power szelepes, reed-es! ;) Nem tudom milyen állapotban van, azt még nem szedtük szét, viszont most 80-asnak(nem tudom pontosan melyiknek) a karbija van rajta és meg van a gyári karbihoz a reed szelep és az elég elfogadható állapotban van. Majd arról is lesz cikk! :)

Laszip Bálint 2017.02.20. 21:06:00

@greenkeeper: Köszönöm! Szerencsére nagyon jó áron volt, és még a bütykölésében is örömöm lelem! :)

Laszip Bálint 2017.02.20. 21:14:12

@Saank: Pontosan milyen típusú Hondád volt? Nagyon bejönnek ezek a régi enduro-k! :) Én úgy tudom, hogy nem power szelepes. A hátsó lengőkar a Yamaha Mono-Cross(MX) "szerkezet", a pontos típusa pont emiatt Dt50MX, '81től-'96ig gyártották így!

Laszip Bálint 2017.02.20. 21:16:25

@David Bowman: Ez elég relatív, nyilván a mostani rendszerek már sokkal kiforrottabbak és nem kell őket kikötni, mint itt is.

Saank 2017.02.20. 22:52:05

Bálint,
Az egy Honda Mtx volt. Ha jól emlékszem,akkor azon már Prolink hátsó villa volt. A Simsonokhoz,Romettekhez,Jawa Mustangokhoz képest ég és föld volt a különbség. Emlékszem,hogy törött volt a karburátora. Egy hozzáértő meghegesztette ingyen , mondva ,hogy egyáltalán nem biztos ,hogy jo lesz. De az lett,csak a súber házat kellett óvatosan kismirgliznem és utána hibátlan volt.
Nagy élmény volt ,mert akkor meg lehetett a Pilisben motorozni. Be is jártunk minden lehetséges utat.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Honda_Mtx50ot.jpg
süti beállítások módosítása